Από όλες τις μορφές σεξουαλικής κακοποίησης ή παρενόχλησης αυτή που συμβαίνει στην παιδική ηλικία και στην εφηβική είναι αδιαμφισβήτητα η πιο τραυματική.
Πιο τραυματική καθώς η εξουσία οποιουδήποτε ενήλικου είναι άμεσα παρούσα από το γεγονός και μόνο ότι ο θύτης είναι ενήλικας και το θύμα ένα παιδί.Πιο τραυματική καθώς το παιδικό σώμα είναι καθόλα ανέτοιμο και φυσιολογικώς σεξουαλικά ανώριμο. Πιο τραυματική καθώς το παιδί χωρίς δυνατότητα να επιβιώσει μόνο του εξαναγκάζεται να συνεχίζει να συμβιώνει με ενήλικες, να συμβιώνει με την πηγή του φόβου του.
Μετά το τραυματικό γεγονός ξεκινάει το δύσκολο ταξίδι της επιβίωσης, της ψυχολογικής επιβίωσης. Ο θαυματουργός αμυντικός μηχανισμός της απώθησης δουλεύει υπερωρίες με βοηθό τη διαστρέβλωση. Και κάποια στιγμή τα καταφέρνει. Η τραυματική μνήμη παραχώνεται σε μία γωνιά του μυαλού μικρή και η ζωή συνεχίζεται κανονικά…. Μοιάζει σαν να έχει σβηστεί από κάθε διάδρομο της μνήμης και ότι όλα μπορούν να κυλήσουν ομαλά σαν να μην έχει γίνει τίποτα, ποτέ…. Όσο μικρή κι αν είναι αυτή η γωνιά του μυαλού που έχει χωθεί υπάρχει όμως. Πέρα από τη συνειδητή μνήμη, υπάρχει και η σωματική μνήμη. Τα κύτταρα του σώματός μας γράφουν με το δικό τους μελάνι όλες τις εμπειρίες μας. Ένα μελάνι τελείως ανεξίτηλο και τελείως ανεπηρέαστο από τους αμυντικούς μηχανισμούς του νου. το τραύμα υπάρχει καταγεγραμμένο στο σώμα.
Η απώθηση στη μνήμη του μυαλού κάνει το θύμα να συνεχίζει τη ζωή του σαν να μην έχει συμβεί τίποτα και αφού τίποτα δεν έχει συμβεί το θύμα δεν έχει τη δυνατότητα να εξηγήσει με τη λογική του εκρήξεις θυμού, έντονους φόβους ανάμεσα σε άλλους ανθρώπους, διστακτικότητα ή παγωμάρα στη σωματική αλληλεπίδραση, ανοργασμικές σεξουαλικές σχέσεις, συμπεριφορές υποταγής ή αντίθετα αντιδραστικότητας, γενική ανηδονία ή τίποτα από όλα αυτά αλλά μόνο ένα έντονο αίσθημα ότι όλα είναι μαύρα ή σκατά.
Έχοντας την τύχη να δουλεύω εδώ και 20 χρόνια με την σωματική ψυχοθεραπεία μη κατευθυντικής προσέγγισης, η οποία περιέχει το άγγιγμα των 5 γραμμαρίων το οποίο αφυπνίζει τη μνήμη του σώματος γνωρίζω από πολύ κοντά το τραύμα της σεξουαλικής παρενόχλησης και τους τρόπους που καταγράφεται στο σώμα και έπειτα πως αυτή η καταγραφή ορίζει τη ζωή των θυμάτων.
Παρακολουθώ βήμα προς βήμα την οδυνηρή αφύπνιση αυτής της μνήμης και υποστηρίζω μέσα από τη θεραπεία που ασκώ την πολύτιμη παρέμβαση της για την ίαση του τραύματος.Δεν θέλω εδώ να αναφερθώ σε λεπτομέρειες για τη μέθοδο. Θέλω να τονίσω μόνο πως το σώμα και ο ψυχισμός όσο τραυματισμένα και αν είναι περιμένουν την επούλωση. Το πολύ εντυπωσιακό είναι πως το άγγιγμα των 5 γραμμαρίων πέρα από το ότι αφυπνίζει τη μνήμη του σώματος είναι ένα άγγιγμα που δεν ζητάει τίποτα από τον θεραπευόμενο και αυτό του δίνει την εμπιστοσύνη να ξεδιπλώσει μεχρι τέλους το τραύμα του και να υπερνικήσει την απώθηση. Η απώθηση ενώ τη στιγμή αμέσως μετά το γεγονός εμφανίζεται σαν σανίδα σωτηρίας, μακροχρόνια κατατρώει την ενέργεια του προσώπου και το οδηγεί σε ανισορροπίες.
Ο θεραπευτής ακουμπάει το τραυματισμένο σώμα με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία του και μέγιστη εμπιστοσύνηστην αλήθεια που κρύβει. Ένα τέτοιο άγγιγμα δίνει την τρυφερότητα και την ασφάλεια που χρειάζεται το τραυματισμένο σώμα για να ξεδιπλώσει το τραύμα και να το γιατρέψει έπειτα. Το σώμα τραυματίστηκε κάποτε από αγγίγματα βίαια και απαιτητικά και βρίσκει την ίαση από άγγιγμα γεμάτο σεβασμό που σκύβει να αφουγκραστεί τον πόνο του.
Το σώμα για να ζει ισορροπημένα χρειάζεται το άγγιγμα .Το σώμα ξαναβρίσκει την ισορροπία του όταν μπορεί χωρίς φόβο να απολαμβάνει το άγγιγμα που δίνει και παίρνει. Οαπωθημένος πόνος του και ο απύθμενος φόβος του το εμποδίζουν. Όσο φοβάται το άγγιγμα τόσο βαθιά το επιθυμεί ,είναι το οξυγόνο του.
Η θεραπευτική πορεία ξεδιπλώνει την απίστευτη καθαρότητα της μνήμης του σώματος και τη συγκινητική δύναμη της επιθυμίας του σώματός να απαλλαχθεί από τα τραύματα του και να ζήσει αληθινά καλά, ανοιχτό προς την αλληλεπίδραση και το μοίρασμα. Μετά από μία επίπονη διαδρομή κάθε θεραπευόμενος που κουβαλάει μία τέτοια μνήμη, ένα τέτοιου είδους τραύμα με ανακούφιση δηλώνει:«Ευτυχώς που υπάρχει και η μνήμη του σώματος».